Volgers

vrijdag 30 augustus 2013

Vincent de Olifant - In opdracht van =)

Één keer had ik een 'grote olifant' gemaakt, nadat mensen ze hadden gezien wilden ze graag ook eentje. Ik dacht, dat doen we even, maar 3 grote olifanten maken kost toch wel een hele hoop werk. Maar hieronder het resultaat.



Het patroon van deze olifant kan je vinden op deze site, hij is in het Engels, maar als je wil kan ik hem (GRATIS!) voor je vertalen. Ik schrok van het feit dat mensen dit patroon gewoon doorverkopen, even vertalen en hoppa geld verdienen. Ik vond het eerst wel moeilijk om hem te haken vanuit een Engels patroon, maar voor een Nederlandse moest je dus soms flink betalen. Na een paar keer fouten te hebben gemaakt is het me toch gelukt. Mocht je belangstelling hebben voor een Nederlands patroon mail even naar annesbreihoek@gmail.com, haak je niet? Dan kan je hem ook gerust bestellen!


De ogen en de slagtanden heb ik overigens anders gemaakt dan wat in het patroontje staat.

Ogen; met wit; 1e toer; ring met drie vasten (3), 2e toer; in elke vaste 2 vasten (6), 3e toer; 2 vasten samen haken 3x (3), 4e toer; afkanten en een lange lus overhouden voor het opnaaien van de oog. 
Met zwart; in het midden van het oog een zwart rondje borduren en het oog op de olifant naaien.

Slagtanden; met wit; 1e toer; ring met 3 vasten, 2-3e toer, in elke vaste 1 vaste (3), lange lus overhouden voor het opnaaien van de slagtand.

Wil je mijn blog volgen? Kijk rechts in het kolom en neem deel aan mijn blog =)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Reactie :)