Volgers

donderdag 6 februari 2014

Let op wat je eet, wees bewust, word bewust, want je verrijkt je leven als je bewuster gaat eten!

Ik kreeg heel veel reacties over het onderwerp suiker.. Sinds een lange tijd houd voeding mij erg bezig, vooral ook omdat de artsen in het ziekenhuis mij vertelden, 'Leer er maar mee leven, want beter wordt je niet.' Voeding zou mij ook zeker niet helpen, hun medicijnen konden nog wat helpen, maar verder, hopeloos! Sindsdien ben ik op voeding gaan letten, heel bewust kijken wat eet ik en wat eet ik niet.  We gingen over op speltbrood, gingen bewuster om met verkeerde e-nummers en zo zijn we steeds meer gaan uitzoeken over voeding! Sindsdien heb ik veel minder pijn, heb ik meer energie en ben ik minder vaak ziek. Je zult zeggen, je bent nog wel 'vaak' ziek, maar geloof me veel minder vaak dan dat ik gewend ben. En het komt door? Voeding en bewust eten.

Ik ben bezig om nu bewust om te gaan met suikers. Ik doe een 'Ik eet zonder suiker' cursus, maar ik heb toch nog wel iets van suikers binnengekregen, door bijvoorbeeld brood etc. Nou had ik gisteren een heerlijke boterkoek gemaakt, ik had er echt even zin in, daar zitten natuurlijk veel suikers in. We hebben er gisteravond heerlijk een stuk van gehad bij de thee, en vanmorgen maar weer een stukje, oh wat lonkt dat als het zo voor het pakken ligt! En nu, nu heb ik er spijt van! Waarom? Ik heb weer meer hoofdpijn, terwijl ik dat meer kwijt was, mijn spieren doen weer zeer en ik heb meer last van mijn astma.. HUH? Werkt suiker zo snel? Ja, blijkbaar wel!

Wat doet geraffineerde suiker eigenlijk? Dat leer ik nu allemaal in de cursus, ik dacht ik zal dag 5 nu maar even lezen en ja hoor, astma staat toch echt in het rijtje! Doe zelf anders ook mee aan de cursus! Check de site van Ik eet suikervrij!

Hier een rijtje wat je eventueel van suiker zou kunnen krijgen;
 ADHD, afterdinnerdips, allergieën, astma, buikpijn, candida, chronische bijholteontsteking, concentratieproblemen, darmziekten, diabetes, eczeem, hoofdpijn, huidproblemen, luiheid, migraine, moedeloosheid, neerslachtigheid, obesitas, obstipatie, opgeblazen gevoel, overgewicht, problemen met cholesterol en bloeddruk, slapeloosheid, slechte weerstand, stress, te hoge bloedsuikerspiegel of een schommelende bloedsuikerspiegel, vermoeidheid, vitaminetekort.
Maar daarnaast ook aan serieuze ziekten zoals hart- en vaatziekten, kanker, zenuwziekten

En deze lijst is nog niet eens compleet!! Sommige mensen zeggen; 'Je kan tegenwoordig ook niks meer eten', en dat is ook wel ergens zo, veel voeding is niet eens meer gezond voor je, terwijl het wel door de overheid is goedgekeurd. Maar als je ziek er van word, dan praat ik wel weer met je, want dan baal je als een stekker en dan had je liever gewild dat je wat meer op je voeding had gelet.

Suikers heeft je lichaam natuurlijk wel nodig, maar let op natuurlijke suikers, bijvoorbeeld een banaan, rozijnen, dadels en zo zijn er nog veel meer! Meer weten? Doe mee aan de cursus!! :)


Goeie links;
http://suikerwijzer.nl/geraffineerde-suiker/

Daarom, let op wat je eet! Wees bewust, word bewust, want je verrijkt je leven als je bewuster gaat eten!

1 opmerking:

  1. Eens! Het is ontzettend belangrijk wat we eten. Vergeet daarom niet de 8 essentiële suikers (géén witte suiker) toe te voegen aan je dieet. Dat scheelt namelijk alles qua gezondheid en afweersysteem!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie :)